Články

Čo robiť ak Vaša tlačiareň nefunguje?

Čo robiť ak Vaša tlačiareň nefunguje – 9 jednoduchých krokov

Moja tlačiareň nefunguje, nechce sa jej tlačiť! Všeobecný popis chybovej situácie, ktorú je potrebné definovať konkrétnejšie a vyzbierať o nej čo najviac informácií. Výrazne to uľahčí následnú komunikáciu so servisným strediskom o ďalšom postupe. Pozrime sa bližšie čo môže užívateľ urobiť pre bližšiu špecifikáciu tej pravej príčiny nefunkčnosti tlačiarne.

 

Check list pre nefunkčnú tlač:

  1. Zobrazuje sa Vám na displeji nejaká chybová hláška, alebo kód chyby? Ak áno, pre jej objasnenie Vám môžu napomôcť aj podporné stránky výrobcov, napr. XEROX.
  2. Ak máte multifunkčnú tlačiareň, ako to vyzerá s jej ďalšími funkciami (kopírka, fax, scan), fungujú?
  3. Viete vytlačiť konfiguračný, alebo nastavovací report? V menu každej tlačiarne máte opciu pre tlač takéhoto dokumentu. Ak si s tým neviete rady, pozrite si manuál k Vášmu zariadeniu. U tlačiarní bez displeja výrobcovia zväčša integrujú túto možnosť do nejakého iného mechanického impulzu, napr. pri HP treba 5x otvoriť tonerové dvierka.
  4. Skontrolujte napájanie, káble a konektory, uistite sa či sú správne zapojené na oboch koncoch. Aj dĺžka káblov ma vplyv na fungovanie tlačiarne, pri zapojení PC–Tlačiareň nám so zväčšujúcou sa dĺžkou kábla výrazne rastie neochota tlačiarne spolupracovať.
  5. Ak je tlačiareň pripojená na sieť, viete s ňou komunikovať z Vášho zdrojového zariadenia (PC, tablet, smartfón)?
  6. Zlyháva tlač na viacerých dokumentoch a rozličných programoch? Skúste vytlačiť viac dokumentov, z iných programov, vyskúšajte txt, pdf, xls. Ak sa to týka len jedného typu, môže to byť problém týkajúci sa daného dokumentu alebo programu.
  7. Používate aktuálnu verziu ovládača tlačiarne? Aktuálne verzie ovládačov si nájdete na stránkach jednotlivých výrobcov tlačiarní, napr. tu je pre HP.
  8. Ak ste už vyskúšali reštart tlačiarne a nepomohlo to, vykonajte to ešte raz, s tým rozdielom, že tlačiareň ponecháte vypnutú aspoň po dobu 60 sekúnd. Súbežne s týmto opatrením majte tlačiareň zapojenú priamo v zásuvke, nie v predĺžovačke. Niektoré tlačiarne majú dve tlačidla ON/OFF, uistite sa že tlačiareň skutočne vypnete, nie len uspíte.
  9. Ak problém pretrváva, skúste kompletne preinštalovať ovládač, starý odinštalovať a následne nainštalovať jeho najnovšiu verziu.

Toto sú elementárne body, ktorými treba začať pri analýze a riešení problému „Tlačiareň netlačí“. Ak žiaden z hore uvedených bodov nenapomáha k riešeniu situácie, máte možnosť obrátiť sa na oficiálne fóra a zákaznícke linky výrobcov, alebo distribútorov, ak ich majú. V prípade úspešného kontaktu s „helpdeskom“ buďte pripravený a majte k dispozícii čo najviac informácií o danom probléme, zjednodušuje a urýchľuje to komunikáciu, majte informácie o nastaveniach, operačnom systéme, verzii ovládača, type pripojenia, prípadne čo ste menili od poslednej bezproblémovej prevádzky tlačiarne.

Snáď Vám tieto informácie budú aspoň trochu užitočné a nasmerujú Vás v prvotnej fáze analýzy problému. Každá situácia je odlišná, toto sú základné a všeobecné body na ktoré je dobré sa zamerať. Pre špecifickejšie veci je lepšie kontaktovať podporné centrá výrobcov, alebo lokálne servisy.

ETONER.sk